پاورپوینت اتاق بازرگانی (I.C.C)

دسته بندي : مباحث رشته ها » پاورپوینت

دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت اتاق بازرگانی (I.C.C) دارای 19 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

 

تعداد اسلاید : 19 اسلاید
فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش
آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس


قسمتی از متن نمونه:



اسلاید ۱ :

اتاق بازرگانی چیست؟

  • اتحادیه های محلی از افراد شاغل در امر تجارت که به منظور رونق و رفاه جامعه علی الخصوص از لحاظ منافع بازرگانی تشکیل شده اند ، اتاق بازرگانی نام دارد.
  • هر اتاق بازرگانی معمولا یک هیئت مدیره منتخب دارد و امورمربوط ازطریق کمیته های تخصصی دنبال می شود.
  • از میان فعالیت هایی که معمولا توسط این کمیته ها انجام می شود ، می توان به اقدامات و تلاش های صنعتی در جذب صنایع جدید به منطقه مربوطه و تهیه اطلاعات و ارائه مشاوره به دولت در مباحثی چون اختلافات کارگری تا مباحث مربوط به مالیات ورونق صنعت گردشگری در شهرها اشاره نمود.

اسلاید ۲ :

تاریخچه اتاق بازرگانی در جهان :

  • تاریخچه و قدمت اتاقهای بازرگانی در جهان به سال ۱۵۹۹دربندر مارسی فرانسه باز می گردد ، بعدها درپی صدور یک فرمان سلطنتی در سال ۱۷۰۱ اتاق های بازرگانی در سراسر کشور فرانسه بر پا شدند.این تشکیلات به سرعت در قرون ۱۷و۱۸در سراسر خاک فرانسه گسترش یافت ، پس از انقلاب فرانسه ظهور اتاق های بازرگانی به تمام اروپای غربی گسترش یافت. اولین نهاد در خارج از فرانسه در جزیره جرسی به سال ۱۷۶۸در خاک بریتانیا شکل گرفت.
  • البته این اتاقها در هرکشوری مطابق با آداب و رسوم ملی ومحلی توسعه یافتند . به همین دلیل،علی رغم ویژگی های مشترک ، تفاوتهای عمده ای نیز میان آنها وجود داشت.اما مهم ترین ویژگی مشترک آنها ، نقش و صلاحیت اتاقهای بازرگانی در عهده دار بودن نمایندگی فعالان اقتصادی در هر ناحیه بود.

اسلاید ۳ :

اتاق بازرگانی و صنایع آمریکا :

  • در آمریکا اولین اتاق بازرگانی به سال ۱۷۶۸در ایالت نیویورک ایجاد شد ، و تا سال ۱۸۷۰ چهل اتاق بازرگانی در آمریکا تاسیس شد.
  • اما ایده تاسیس یک موسسه ملی برای حمایت وپشتیبانی از منافع تولید کنندگان وبازرگانان مشاغل شهروندان آمریکا ، برای اولین بار از زمان پرزیدنت ویلیام هوارد تافت رئیس جمهور وقت آمریکا در سخنرانی وی در میان نمایندگان کنگره این کشور در هفتم دسامبر سال۱۹۱۱اعلام شد.
  • او در این سخنرانی بر لزوم تاسیس یک سازمان مرکزی مرتبط با مجامع ومحافل محلی مختلف بازرگانی برای دفاع از منافع تولید کنندگان وبازرگانان وتجار آمریکا تاکید کرد ، در حال حاضر و ۹۰ سال بعد از این سخنرانی اتاق بازرگانی ایالات متحده آمریکا با پوشش ۳ میلیون واحد اقتصادی ، حدود ۳ هزار اتاق محلی و فدرال ، ۸۳۰ انجمن وبیش از ۹۰ اتاق مشترک نقش بسیار فعالی در اقتصاد این کشور بازی می کند.

اسلاید ۴ :

برخی از اقدامات اتاق بازرگانی آمریکا :

  • مرکز تربیت وآماده سازی نیروی کار) از جمله کارهای این مرکز در این زمینه:
  • توسعه وترویج اقدامات آموزشی وتربیتی مرتبط با نیروی کار وانجام تحقیقات وپژوهش های لازم در این زمینه ، راه اندازی دوره های آموزشی ویژه آماده سازی وتربیت نیروی کار
  • خدمات اطلاع رسانی بازرگانی آمریکا :
  • این مرکز به طور منظم آمار و ارقام مربوط به اشتغال وابعاد مختلف دیگر کسب وکار را از منابع مختلف دولتی و غیر دولتی جمع آوری کرده وآن را در اختیار علاقه مندان قرار می دهد .
  • مالیات های معقول :
  • اگر چه انواع مالیات ها در آمریکا کاهش یافته است ولی باز هم قوانین مالیاتی آمریکا پیچیده بوده وبار آن هنوز بر دوش مشاغل کوچک ومتوسط سنگینی می کند . لذا اتاق بازرگانی آمریکا تلاش می کند تا علاوه بر ساده سازی قوانین مالیاتی ، کاهش های بوجود آمده را نیز دائمی کند

اسلاید ۵ :

  • موضوعات بین المللی:
  • به عقیده شهروندان آمریکایی ، آن ها در یک اقتصاد جهانی به سر می برند که ۹۶درصد بازار آن در خارج از مرز های آمریکا گسترده شده است . به همین دلیل ، اتاق بازرگانی آمریکا خصوصا با آموزش واحد های کوچک و کارآفرین می کوشد تا آنها را برای رقابت جدی در بازار های بین المللی آماده و تجهیز کند.

اسلاید ۶ :

تاریخچه اتاق بازرگانی ایران :  

  • در۱۶مهر ماه سال ۱۳۰۵شمسی اولین اتاق تجارت ایران در وزارت بازرگانی در تهران تشکیل شد ، ریاست این اتاق را حاج امین اصفهانی عهده دار بود.هیئت نمایندگان اتاق مذکور عبارت بودند از:

حاج میرزا ابوطالب اسلامیه ، میرزا عبدالحسین نیکپور ، فقیه التجار ، آقا میرزا علی محلوجی وآقا شیخ حسین حریری.

به این ترتیب حاج امین اصفهانی اولین رئیس اتاق بازرگانی ایران محسوب میشود واز ۱۳۰۵تا ۱۳۱۱این سمت را بر عهده داشت.

در سال ۱۳۱۰دولت با وضع قانون خاصی انحصار تجارت خارجی کشور را در دست گرفت ونظارت بر آن را نیز در اختیار خود قرار داد.

در سال ۱۳۱۴دولت تعداد اتاق ها رابه ۱۶ اتاق تقلیل داد ونظارت خود را بر فعالیت آنها شدت بخشید.


دسته بندی: مباحث رشته ها » پاورپوینت

تعداد مشاهده: 5125 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 19

حجم فایل:387 کیلوبایت

 قیمت: 53,550 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود پاورپوینت با موضوع پاورپوینت اتاق بازرگانی (I.C.C) دارای 19 اسلاید و با فرمت .ppt و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد

    تعداد اسلاید : 19 اسلاید

    فرمت فایل: پاورپوینت .ppt و قابل ویرایش

    آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس