تغذیه در کودکان

دسته بندي : مباحث رشته ها » تغذیه
دانلود تحقیق تغذیه در کودکان
تعداد صفحات:15
نوع فایل: word (قابل ویرایش)


مقدمه :
حفظ تعادل مواد غذايي در كودكان به آساني ميسر نيست زيرا نيازهاي غذايي آنها با رشدشان تغيير مي‌كند علاوه بر اين كه سليقه و عادات غذايي و ميزان فعاليت‌شان نيز متغير است.
نيازهاي غذايي يك كودك براساس سن ، سايز و متابوليسم بدن، شرايط سلامت آنها و ساير عوامل عوض مي‌شود.
نوزادان همه نيازهاي غذايي‌شان را از طريق شير مادر يا شير خشك تامين مي‌كنند.
سني كه در آن كودك مي‌تواند غذاي جامد دريافت كند متفاوت است. تغذيه كودكان بالاي دو سال به استثناي ميزان كالري مورد نيازشان مانند بزرگسالان است.
به طوري كه آنان نيز نيازمند طبقه‌بندي مناسب مواد مغذي، ويتامين‌ها (مانند ويتامين C) و املاح معدني (مانند كلسيم، آهن) براي رشد، تكامل و عملكرد بدنشان هستند.سوء تغذيه كودكان در 3 سال اول زندگي، غير قابل جبران است

نماينده يونيسف در ايران با اشاره به شيوع 5/5 درصدي سوء تغذيه در بين كودكان ايراني گفت: 80 درصد ظرفيت مغز انسان در سه سال اول زندگي شكل مي‌گيرد بنابراين سوء تغذيه در اين مدت غير قابل جبران است.

كريستين سالازار، نماينده صندوق كودكان سازمان ملل متحد در ايران امروز در نشست خبري در آستانه هفته سلامت در دفتر سازمان ملل، افزود: صندوق كودكان سازمان ملل از سال 1949 براي رسيدگي به بهداشت و سلامت كودكان فعاليت مي‌كند و ايران و پاكستان جزء اولين كشورهايي هستند كه همكاري با يونيسف را آغاز كردند.
يكي از مسائل مهم مرتبط با سلامت كودكان سوء تغذيه آنهاست، در ايران 5/5 درصد كودكان سوء تغذيه دارند اما سوء تغذيه در برخي مناطق ايران مانند سيستان و بلوچستان و كرمان و برخي شهرهاي ديگر به مراتب وضعيت وخيمتري دارد، استانهايي كه وضعيت سوء تغذيه كودكان در آنها نگران كننده و زير استاندارد است و اين خلاء و عدم توازن بايد حل شود.
نيمي از مشكلات كودكان مربوط به سوء تغذيه در زمان خردسالي است و بايد با ديد توسعه نگر وضع تغذيه كودكان را در ايران بهبود بخشيد زيرا 80 درصد ظرفيت مغز انسان در سه سال اول شكل مي‌گيرد و اگر در اين سالها كودك با سوء تغديه مواجه باشد در سالهاي بعد با مشكلات غير قابل جبراني مواجه مي‌شود.
دسته بندی: مباحث رشته ها » تغذیه

تعداد مشاهده: 8611 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:50 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود تحقیق تغذیه در کودکان
    تعداد صفحات:15
    نوع فایل: word (قابل ویرایش)