دانلود پاورپوینت اصول آموزشی پرورش شترمرغ

دسته بندي : کارآفرینی » دام و طیور

دانلود پاورپوینت اصول آموزشی پرورش شترمرغ

قالب فایل ppt ، تعداد صفحه 42  ، قابل ویرایش ، شامل :


تاریخچه

اولین جوجه کشی مصنوعی در سال 1857 در الجزایر

محسنات و برتری شترمرغ

جدول احتیاجات مواد مغذی شترمرغها درسنین مختلف

مواد معدنی و ویتامینها :

آب آشامیدنی :

تغذیه جوجه شترمرغ :

نتیجه گیری

شتر مرغها از لحاظ تغذیه ای:



قسمت ها و تکه های اتفاقی از فایل 

تغذیه جوجه شترمرغ :
 کیسه زرده منبع غذایی برای 6-4هفته اول زندگی جوجه ها  باوجود کیسه زرده درروزهای اول بهتر است غذا وآب در اختیار جوجه ها قرار گیرد ولی مصرف غذا به مقدار زیاد باعث عدم جذب کیسه زرده و تلفات می شود .مهمترین مشکل تغذیه ای تا سن 2ماهگی برای جلوگیری از خوردن اشیای اطراف ویبوست بهتر است از کف سیمانی یا توری استفاده شود .غذادهی باید 2بار در روز باشد وغذا به صورت آردی وبهتراست از برگ علوفه استفاده شود .برای تشکیل فلور میکروبی در روزهای اول بهتر است به جوجه ها کود تازه پرندگان بالغ ویا گاو داده شود .از سن 3هفتگی می توان جوجه ها را به چراگاه برد .

در جدول زیر جهت آشنایی بیشتر به چند نمونه از فرمولهای غذایی مورد مصرف اشاره شده .
نتیجه گیری
شتر مرغها از لحاظ تغذیه ای:
جزء حیوانات همه چیز خوار محسوب شده و پرندگانی بسیار مقاوم هستند به گونه ای که می توان آنها را با یک جیره ارزان قیمت حتی از ضایعات محصولات کشاورزی تهیه شده تغذیه کرد.بطور کلی غذای شتر مرغ دارای ترکیباتی مابین غذای گاو و مرغ بوده و از دو قسمت علوفه (مانند یونجه و شبدر ) و کنستانتره (شامل : جو ، ذرت ، سویا ، مکملهای معدنی و ویتامینه و….) تشکیل شده است . شترمرغ بالغ و نوجوان احتیاج به فضای باز برای حرکت و دویدن دارد که وفور صحراهای شن‌زار وهمچنین علفزارهای متعدد همراه با مقدار قابل‌توجهی ساعات آفتابی در ایران این احتیاج را بخوبی تأمین‌ می‌کند.

نسبت تبدیل غذا به گوشت و تعداد تولیدمثل سالانه شترمرغ از گاو، گوسفند و حتی خوک نیز بیشتر است. با توجه به این که پرورش خوک در کشورهای اروپائی بسیار موفقیت‌آمیز بوده است، لذا بدیهی است که پرورش شترمرغ، در کشور‌های اسلامی با موفقیت بیشتری روبرو گردد .

پرورش شترمرغ در ایران علاوه بر سودآوری باعث شکوفائی صنایع جنبی از قبیل چرم سازی، تهیه خوراک شترمرغ ها، کشتارگاهی و بسته بندی گوشت، فرآوری سفیده و زرده تخم های بدون نطفه و نیز انجام کارهای هنری بر روی پوسته گردیده و بدنبال آن فرصت های شغلی تخصصی و عادی زیادی را ایجاد می نماید


دسته بندی: کارآفرینی » دام و طیور

تعداد مشاهده: 4257 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:15,668 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل