پاورپوینت کاربردبازاریابی تهاجمی وبازاریابی دفاعی در موفقیت برندهای مطرح جهانی (ویرایش جدید)

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول

کاربردبازاریابی تهاجمی وبازاریابی دفاعی در موفقیت برندهای مطرح جهانی (ویرایش جدید)

در بازاریابی تهاجمی که همه چیز بسته به جسارت و خرج مالی صاحب برند دارد بسیار جذاب و پرشور است و در غالب مواقع جواب خواهد داد . این تعریفی است از بازاریابی تهاجمی در زبان عامیانه .
قبل از اینکه به مفهوم دقیق استراتژی تهاجمی در بازاریابی یا همان بازاریابی تهاجمی در درون یک کسب و کار بپردازیم کمی راجع به انواع استراتژی در بازاریابی کسب و کارهای امروز ایران و جهان صحبت خواهیم کرد.
استراتژی های کسب و کار را می توان به طرق مختلفی طبقه بندی کرد. که یکی از آنها ارزیابی استراتژی بر مبنی درجه ی تهاجمی بودن آنهاست. میزان تهاجمی بودن استراتژی بر مبنای جسارت و پیشروی در بازار، گرایش به ریسک، قدرت نفوذ مالی، خلاقیت در تولید و سرعت تصمیم گیری مشخص می شود. از نظر میزان تهاجمی بودن چهار طبقه وجود دارد: اکتشافی، تدافعی، تحلیل کننده، عکس العملی.
استراتژی اکتشافی تهاجمی ترین آنهاست. و شامل برنامه هایی برای گسترش بازار و وارد شدن به بازارهای جدید و کسب فرصت های جدید است. آنها به سرعت به هر نشانه ای از سوی فرصت های ایجاد شده در بازار پاسخ می دهند، و این کار را معمولاً با تحقیق و یا تجزیه و تحلیل مستمر در بازار انجام می دهند و این گونه سازمانها معمولاً بخش زیادی از درآمد خود را از طریق فروش محصولات جدید و یا دست یابی به بازارهای جدید به دست می آورند.
ریسک عدم موفقیت محصول یا رد در بازار بالا است. آنها برای اول بودن در صنعت خودشان ارزش زیادی قائل هستند و به این فکر می کنند که مزایای اول بودن برای آنها امتیاز و حق قیمت گذاری محصول و سود بالا را به ارمغان می آورد. شاید به یقین شرکت اپل بهترین مثال برای استراتژی اکتشافی در دنیاست.
استراتژی تدافعی: آنها تمایل به انجام هیچ یک از کارهایی که در استراتژی اکتشافی انجام می دهند ندارند. استراتژی یک سازمان مدافع، پیدا کردن و حفظ یک بازار امن و نسبتاً با ثبات است و آنها سعی می کنند تا جایی که امکان دارد خود را نسبت به تغییرات بازار مصون کنند. متاسفانه بسیاری از شرکت ها در ایران چنین استراتژی در پیش می گیرند.
استراتژی تحلیل کننده: این نوع استراتژی بین تدافعی و اکتشافی است آنها کمتر از اکتشافی ریسک می کنند و کمتر از تدافعی به ثبات تن می دهند. اکثر شرکتهای جهان در این دسته هستند.
استراتژی عکس العملی: استراتژی عکس العملی، استراتژی مشخص و ثابتی نیست و در این حالت سازمان ها معمولاً مطابق با وقایع بازار از خود عکس العمل نشان می دهند.
اکنون می خواهیم با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد بازاریابی تهاجمی یا aggressive marketing را بدین صورت تعریف کنیم:
هدف در بازاریابی تهاجمی بالاتر از متوسط بودن است. و همینطور کسب سود بیشتر و پیشتاز بودن در تولید و کیفیت و البته این را هم فراموش نمی کند که رابطه تنگاتنگی میان برآورده ساختن انتظارهای مشتریان و سودآوری بنگاه اقتصادی وجود دارد پس می توان گفت در بازاریابی تهاجمی ترکیبی از کیفیت، قیمت و خدمات وجود دارد که بر برآیند قیمت، کیفیت و خدمات رقبا بسیار چربش دارد.

بازاریابی تهاجمی

واحد های بازاریابی تهاجمی، زاده این ده سال اخیرند که رقابت بسیار فشرده شده است. این واحد ها بسیار حرفه ای تر از واحد های معمولی بازاریابی عمل می کنند و اجرای ماموریت هایی که واحد های عادی از انجام آن عاجزند را برعهده دارند. این واحد ها در سرعت، عملکرد، برنامه ریزی، شجاعت، شکست ناپذیری، چابکی، هماهنگی بی نظیر هستند و اولین و مهمترین اصل حاکم بر آنها حمله برای کسب مشتریان بیشتر است.

واحد بازاریابی باید مدام حمله کند اصلاً واحد بازاریابی دفاعی به چه دردی می ‏خورد. واحد بازاریابی که تهاجمی باشد می‏تواند حق خود را از بازار بگیرد، مدام برای شما مشتری جور کند،‌ سهام شرکت شما را بالا ببرد، شرکت را قوی کند، ثروت شما را زیاد کند اعتبار شما را در بازار بالا ببرد‌، در خریدن مواد اولیه و چانه زنی در معاملات شما را در موضع قدرت قرار دهد پس اگر شرکتی دیدید که روز به روز عقب‏ تر می‏ رود بعد از مدیر کل مستقیم بروید سراغ واحد بازاریابی و یقه آن را بگیرید چون این واحد بوده که بی عرضه عمل کرده. اما حالا که این قدر واحد بازاریابی تهاجمی خوب است و این همه حسن دارد ببینیم واحد بازاریابی تهاجمی چه کارهایی بلد است و چه در چنته ‏اش دارد که باید آن را در هر شرکتی خلق کرد و اگر هست آن را تقویت کرد.

اول از همه واحد بازاریابی تهاجمی سهم بازار خود را از بخش‏ های مشتریان اصلی حفظ می‏ کند.

قبل از هر حمله و هر تلاشی برای جذب مشتری اول باید هوای مشتریان فعلی را داشت. چون فعلاً دست به نقد دارند از ما خرید می‏ کنند و تکیه گاه ما هستند و ما باید همیشه مواظب این عزیزان که جای پای ما را در بازار محکم می‏ کنند باشیم. چون که ما به پشتوانه آن ها می ‏توانیم برای بقیه قسمت‏ های بازار نقشه بکشیم. در ثانی اگر ما نتوانیم مشتریان خودمان را راضی نگه داریم چطوری می‏ خواهیم مشتریان جدید را راضی کنیم که محصولات ما را بخرند پس رضایت این مشتریان پیشکسوت را همیشه داشته باشید‌، یعنی مثلاً جنس خوب به آنها بدهیم، به آنها تخفیف بدهید، خدمات پس از فروش کاملی به آنها اعطا کنید، به خواسته ‏هایشان توجه کنید‌، با آن‌ها در ارتباط باشید و …. تا بتوانید با خیال راحت به سراغ قسمت های دیگر بازار بروید. اولین هجوم و بهترین مرحله برای کسب مشتری بیشتر،ابتدا حمله به بخشی است که به مشتریان بخش اصلی بازار شما شبیه هستند.

راز کسب سریع مشتری جدید این است که سراغ کسانی بروید که شبیه مشتریان الان شما هستند. حسن این کار در این است که شما به خوبی با خواسته‏ های آنها آشنایید و به جهت شناختی که دارید می‏ دانید آنها چه چیزی می‏ خواهند چون برای امثال آنها چند سال تولید کرده‏ اید پس مزه دهان آنها را کاملاً دارید. اتفاقاً این بخش از مشتریان بسیار راحت و بی دردسر جذب می ‏شوند اما چیزی که اینجا مهم است این است که خیلی موقع ‏ها این گونه مشتریان از ذهن ما دور هستند و از قلم افتاده ‏اند اگر یک مقدار ورای عادت هر روز نگاه کنی می‏ توانی دسته های مختلفی از آنها پیدا کنی. یک خشکشویی بزرگ را می‏ شناختم در خیابان بهشتی که پر از ساختمان‏ های دولتی و اداری بزرگ است کار می‏کرد‌، روزی از یک اداره خصوصی بزرگ سفارش دریافت کرد و آن سفارش تبدیل شد به قرارداد سالانه که هر ماه خشکشویی ۳۰۰ دست لباس را اتو کند و به اداره تحویل دهد صاحب خشکشویی که این قرارداد بهش مزه کرده بود یک کمی فکر کرد و گفت من چرا نروم و این را به سایر ادارات پیشنهاد بدهم فردای همان روز یک سفارش دیگر هم گرفت و بعد از مدتی دیگر به مردم‏ عادی سرویس نمی‏داد و تبدیل شده بود به یک کارگاه خشکشویی که فقط با سازمان‏ها کار می‏کرد. غرض از این خاطره این بود که این صاحب خشکشویی افرادی شبیه مشتریان خود را پیدا و جذب کرد اگرشما هم درست فکر کنید مطمئناً در نمونه هایی به ذهنتان می‏آید.

فهرست

فضای کسب و کارها و شرکت ها مانند میدان جنگ

بازار یا میدان جنگ؟

استراتژی های کلی بازاریابی تهاجمی و دفاعی

تعریف بازاریابی تهاجمی

بازاریابی حمله چیست؟

استراتژی های حمله/حمله رو در رو (Frontal Attack)

بازاریابی دفاع چیست؟

استراتژی های دفاعی

رویکرد کسب و کارها در فضای رقابت

استراتژی اکتشافی

استراتژی تدافعی

استراتژی تحلیل کننده

استراتژی عکس العملی

موفقیت کسب و کارها در با استراتژی های بازاریابی دیجیتالی

استراتژی بازاریابی دیجیتال و افزایش تبلیغات

کسب و کارهای آرامش  بخش برنده جنگ خواهند بود

توانایی ورود به توده های مختلف

. یک پلتفرم کافی نیست

. کانال بازاریابی منحصر بفرد

تکنیک های اصلی در استراتژی بازاریابی رقابتی

استفاده از فنون مربوط به زمان مناسب

مزیت های شرکت های پیشگام

استفاده از فنون مربوط به موقعیت حمله یا دفاع

رویکرد تهاجمی در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا

دام توزیع محتوا

درگیرکردن مخاطب

نرخ تبدیل در تهاجم به مخاطب

چالش تولید محتوادربازارامروز

آثار استراتژی تهاجمی در بازاریابی

بازاریابی تهاجمی در خدمت موفقیت شرکت

واحد بازاریابی باید مدام حمله کند

حفظ سهم بازار از مشتریان اصلی

اولین هجوم و بهترین مرحله برای کسب مشتری بیشتر

درباره نیاز مشتریان اصلی و مشتریانی که جذب کردید بیشتر تحقیق کنید:

واحد بازاریابی تهاجمی را حمایت مالی کنید

در زمینه هایی که از رقیب سر هستیدحمله کنید

وقت آن است که حال به بازار مشتریانی که شبیه شما نیستند حمله کنید

وقتی می خواهید مشتری متفاوت جذب کنید باید رنگ عوض کنید.

عدم جوابگویی راه حل های گذشته به مسئله های امروز

جذب مشتری متفاوت تفاوت شما را می طلبد

مواظب برنام ه های انحرافی و ریخت و پاشها در بازاریابی تهاجمی باشید

جلوی برنامه های انحرافی را می توان با کار گروهی و استفاده ازتجربه دیگران گرفت

مدیریت برند

ماتریس/برند های در وضعیت علامت سوال و ستاره BCG

بازاریابی تهاجمی چیست؟ بازاریابی تهاجمی چه کاربردی دارد؟

شرح و چگونگی عملیات بازاریابی تهاجمی

اصلی ترین مفاهیم در عملیات بازاریابی تهاجمی

استراتژی های بازاریابی تهاجمی

استراتژی اکتشافی

پنج عنصر اساسی در بازاریابی تهاجمی

تغییر؛ مهم ترین چالش مدیران در بازاریابی تهاجمی‎

ضرورت تغییر

شناخت علل تغییر

شناسایی منابع تغییر

طبقه بندی انواع تغییر

استراتژی‌های بازاریابی تهاجمی

مثال موردی از استراتژی تهاجی در برندهای ورزشی جهان(آدیداس-نایک-Under Armor)

تغییر شرایط شیوه های بازاریابی

استراتژی بازاریابی تهاجمی سه جانبه

«کوکاکولا» و استراتژی شکست «پپسی» در تصرف بازارها.

اپل و مایکروسافت

فوجی و کداک

با۱۰۵اسلاید تخصصی

دانلودوخرید ۸۵۰۰۰تومان

دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 1307 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 105

حجم فایل:2,173 کیلوبایت

 قیمت: 170,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    105اسلاید